Niewydolność serca jest ciężką chorobą, rokującą często gorzej niż choroby nowotworowe. Medycyna uznaje ją za poważne, przewlekłe schorzenie, wymagające wspólnego wysiłku, począwszy od zwiększania świadomości choroby, możliwości jej zapobiegania, aż po jej leczenie i opiekę nad pacjentem. Świadomość społeczna nie jest w tym zakresie wystarczająca. Najlepiej wiedzą o tym organizacje pacjenckie, które postanowiły połączyć siły, by zmienić postrzeganie choroby i uzmysłowić, że można ją leczyć, a nawet jej zapobiegać. W tym celu podjęły działania edukacyjne inaugurując kampanię „Za głosem serca”. Kampanię wspiera firma Boehringer Ingelheim.
Źródło informacji: Kampania „Za głosem serca”
Na stronie www.zaglosemserca.com znajdują się wszelkie istotne informacje na temat problemu.
Celem inicjatorów kampanii jest szeroka edukacja społeczna propagująca wiedzę na temat niewydolności serca, która dotyczy szacunkowo 1 300 000 Polaków, zaś walka z problemem to wspólna sprawa ekspertów medycznych, pacjentów, ale i całego społeczeństwa.